در هتل های ترکیه اینترنت است؟

با توجه به اینکه اینترنت به یکی از نیازهای اولیه افراد تبدیل شده است نبودن آن می‌تواند مشکلات اساسی را بوجود آورد. بخش مهمی که در سفرها همیشه به آن توجه می‌شود، دغدغه وجود اینترنت است که این امر در سفرهای خارج از کشور بیشتر حس می‌شود. از جمله کشورهایی که در آن استفاده از اینترنت با کمترین دردسری همراه است ترکیه نام دارد. به طور معمول در همه مکان‌های عمومی این شهر اینترنت به راحتی در دسترس است و چه بسا به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده شده است. ما در ادامه قصد داریم در خصوص شرایط استفاده از اینترنت در هتل‌ها و هزینه اینترنت در ترکیه صحبت کنیم. 

نحوه دریافت اینترنت در ترکیه

جالب است بدانید که در ترکیه، زمانی که بخواهید از خدمات اینترنت استفاده کنید، نیازی به هیچ خط تلفنی نخواهید داشت، چرا که این دو مورد از هم جدا هستند. در واقع شرکت‌های توزیع کننده خدمات اینترنت به محض درخواست افراد برای دریافت اینترنت یک انشعاب به او اختصاص می‌دهند که به همین راحتی می‌تواند از خدمات اینترنت استفاده کند. به طور کلی کشور ترکیه دارای سه شرکت اصلی برای ارائه خدمات اینترنت است که در مجموع نزدیک به 30 زیرمجموعه برای تحت پوشش قرار دادن کلیه نواحی این کشور دارند. در نظر داشته باشید اگر جزو افرادی هستید که مدام به این کشور سفر می‌کنید کافی است که از بسته‌های مخصوص استفاده کنید تا در صورتی که نیازی به استفاده از بسته ندارید، آن را معلق کرده تا هزینه‌ای پرداخت نکنید. در این صورت اجازه استفاده از بسته به فرد دیگری نیز داده نمی‌شود. پر واضح است که هزینه اینترنت در ترکیه با این شرایط بسیار مناسب خواهد بود.

دریافت اینترنت در هتل‌های ترکیه

به محض ورود به ترکیه بهترین کار این است که هتل‌هایی را زیر نظر داشته باشید که امکان استفاده از اینترنت را فراهم کرده است. در این صورت می‌توان با تهیه یک خط اعتباری در ترکیه از این خدمات استفاده کرد. در نظر بگیرید که برای تهیه سیم کارت حتماً باید پاسپورت خود را بهمراه داشته باشید. همچنین گفتنی است که برخی از هتل‌ها در این کشور خدمات اینترنت رایگان را به مسافران خود ارائه می‌دهند. با این حال اگر می‌خواهید در بیرون از هتل نیز از اینترنت استفاده کنید، می‌توانید از کرایه مودم نیز بهره ببرید. ناگفته نماند که در بعضی از کافه‌ها و و رستوران‌ها نیز خدمات اینترنت رایگان اینترنت به مسافران داده می‌شود که این موضوع به صورت کلی برای کاهش هزینه‌ها بسیار موثر خواهد بود. به صورت کلی در هتل‌های شهر ترکیه امکان ارائه اینترنت به همه افراد وجود دارد که با پرداخت اندکی هزینه می‌توان به صورت مداوم از این خدمات استفاده کرد. همچنین در نظر بگیرید اگر در هتلی چنین امکاناتی وجود نداشته باشد، می‌توانید درخواست آن را به مدیر هتل ارسال کنید که در صورت مهیا بودن شرایط آن را برایتان فراهم کند.

هزینه استفاده از اینترنت در ترکیه به چه شکل است

همانطور که می‌دانید سه شرکت اصلی ترکسل، ترک تلکوم و ودافون ارائه دهنده‌ی خدمات اینترنت هستند که هر کدام بنا به کیفیت‌شان از قیمت‌های متفاوتی برخوردار هستند. بعنوان مثال شرکت ترک تلکوم برای هر 2 گیگابایت اینترنت که به صورت ماهانه ارائه می‌دهد حدود 24 لیر در نظر گرفته است. این هزینه برای 1 گیگ روزانه اینترنت در حدود 9 لیر است. اما شرکت ترکسل 2 گیگابایت در هفته را به قیمت 35 لیر ارائه می‌دهد و این هزینه برای 6 گیگ در ماه به حدود 39 لیر می‌رسد. شرکت ودافون نیز 1 گیگابایت را در یک ماه در حدود 19 لیر به مصرف کنندگان ارائه می‌دهد. هر کدام از این سرویس دهنده‌های اینترنت حجم‌های بالا با سرعت‌های مختلف را نیز در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهند که هر کدام از آنها قیمت‌های مخصوص به خود را دارد. ضمن اینکه معمولاً سرویس‌های اینترنتی خانگی با قراردادهای یک یا دوساله بسته می‌شوند. به طور کلی و با توجه به مطالب عنوان شده می‌توان گفت که استفاده از اینترنت در کشوری مانند ترکیه به سادگی قابل انجام است چرا که نه تنها سرویس‌های رایگان اینترنت در این کشور مخصوصاً در هتل‌ یا کافه‌ها وجود دارد بلکه خرید حجم‌های مختلف برای استفاده از اینترنت با هزینه‌های معقولی در نظر گرفته شده است که تمامی مسافران می‌توانند از آن استفاده کنند.

هزینه اینترنت در ترکیه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد