پولدارترین بازیگران ترکیه

آیا شما هم به دیدن فیلم های ترکیه ای علاقه دارید؟ آیا شما هم اخبار سلبریتی های ترکیه و بازیگران آن را دنبال می کنید؟ آیا شما هم می خواهید که بدانید پولدارترین بازیگران ترکیه که همیشه آن ها را در سریال ها می بینید، کدام ها هستند؟ پس با ما همراه باشید! 


-10کیوانچ تاتلیتوغ با ثروت 1 میلیون دلار


در لیست ما کیوانچ تاتلیتوغ دهمین بازیگر ثروتمند ترکیه است. او یک بازیگر، مدل و بازیکن اسبق بسکتبال در ترکیه است و در سال 1983 میلادی در آدانا ترکیه به دنیا آمده است. جالب است بدانید که درآمد او در بازیگری از هر هنرپیشه دیگری در این کشور بیشتر است و همیشه دستمزدهای بسیار بالایی را درخواست می کند.


-9ازگی اسار اوغلو با ثروت 1.3 میلیون دلار


نهمین رتبه پولدارترین بازیگران ترکیه به ازگی اسار اوغلو تعلق می گیرد. این هنرپیشه ماهر در خیلی از فیلم های سینمایی و تلویزیونی ترکیه نقش بازی می کند. او که در سال 1987 میلادی در ازمیر به دنیا آمده، از سن 17 سالگی کار بازیگری را شروع کرده است و تا به حال جوایز زیادی مثل جایزه پرتقال طلایی را برای بهترین بازیگر کسب کرده است.


-8انگین اکیورک با ثروت 1.5 میلیون دلار


انگین اکیورک یکی دیگر از پولدارترین بازیگران ترکیه است و جدای از بازیگری، کار روزنامه نگاری را نیز انجام می دهد. او متولد 1981 در شهر آنکاراست و تحصیلاتش را در دانشگاه آنکارا به اتمام رسانده است. گفتنی است که جایزه بین المللی امی اوارد را هم کسب کرده است.


-7هازل کایا با ثروت 1.8 میلیون دلار


 در لیست پولدارترین بازیگران ترکیه، هزال کایا رتبه هفتم را به خودش اختصاص می دهد. او یک مدل و بازیگر ترکیه ای است و در سال 1990 میلادی در استانبول به دنیا آمده است. خوب است این را هم بدانید که نام اصلی او لیلا هزال کایا است، اما بیشتر با نام هزال کایا شناخته می شود. در ضمن این بازیگر معروف تحصیلاتش را در دانشگاه بیلگی استانبول به اتمام رسانده است.


-6مراد ییلدریم با ثروت 2 میلیون دلار


مراد ییلدریم رتبه ششم را بین ثروتمندترین هنرپیشه های ترکیه دارد. او در سال 1979 در شهر قونیه ترکیه به دنیا آمده است و تا به حال در خیلی از فیلم های سینمایی و تلویزیونی نقش ایفا کرده است.


-5برن سات با ثروت 3 میلیون دلار


برن سات پنجمین بازیگر ثورتمند ترکیه است. او که در سال 1984 در آنکارا به دنیا آمده است، تا به حال در معروف ترین فیلم های ترکیه ای نقش داشته است و همیشه در اخبار سلبریتی ها زندگی او دنبال می شود.


-4بوراک اوزچیویت با ثروت 3 میلیون دلار


بوراک ایوزچیویت نیز یکی دیگر از پولدارترین هنرپیشه های ترکیه است. او متولد 1984 در شهر استانبول است و او هم تجربه بازی در محبوب ترین سریال های ترکیه ای را داشته است.


3-تولگاهان ساییشمان با ثروت 5 میلیون دلار


در لیست ثرورتمندترین بازیگران ترکیه، تولگاهان ساییشمان رتبه 3 را به خودش اختصاص می دهد. او یک مدل و بازیگر ترکیه ای است و در شهر استانبول و در سال 1981 میلادی به دنیا آمده است. لازم به ذکر است که او جایزه بهترین مدل ترکیه را در سال 2002 و جایزه مسابقات مانهانت اینترنشنال که مربوط به زیباترین مردان است را در سال 2005 کسب کرده است.


-2نور آیسان با ثروت 5 میلیون دلار


نور آیسان یک بازیگر ترکیه ای- آلمانی است که در سال 1980 در دیوسبورگ آلمان به دنیا آمده است و به عنوان دومین بازیگر ثروتمند ترکیه شناخته می شود. این را هم بد نیست بدانید که نام کامل او آسیه نور فتاح اوغلو است، اما بیشتر از او با نام نور آیسان یاد می کنند.


1- آصلی تاندوغان با ثروت 10 میلیون دلار


در نهایت این آسلی تاندوغان است که توانسته با اختلاف زیاد عنوان ثروتمندترین هنرپیشه ترکیه ای را به خودش اختصاص دهد. او یک بازیگر و نوازنده چنگ حرفه ای است و در سال 1979 در شهر آنکارا به دنیا آمده است. لازم به ذکر است که او تحصیلاتش را در هنرستان موسیقی دانشگاه  حاجت تپه به اتمام رسانده است. او یکی از معروف ترین بازیگران ترکیه محسوب می شود و تا به حال در خیلی از سریال ها و فیلم ها نقش داشته است. 

رزرو جا در استانبول

مطمئنا وقتی که شما هم به سفر به یک شهر یا کشور جدید فکر می کنید، اولین مساله ای که ذهنتان را مشغول می کند، این است که باید در آن شهر یا کشور در کجا اقامت کنید! حالا اگر شما هم می خواهید به استانبول سفر کنید، مطمئنا این دغدغه را دارید که کجای این شهر برای اقامت بهتر است. ما امروز می خواهیم به شما راهنمایی های لازم را درباره رزرو جا در استانبول ارائه کنیم و به شما بگوییم که باید کدام محله در این شهر را برای اقامت انتخاب کنید.

 


منطقه سلطان احمد 

این منطقه جایی است که به احتمال زیاد شما هم از اقامت در آن خوشتان می آید! این منطقه برای اقامت کسانی که می خواهند برای اولین بار به شهر زیبا و بزرگ استانبول سفر کنند، مناسب است. این منطقه در مرکز استانبول واقع شده است و همان جایی است که شهر قدیمی در آن واقع شده بوده است. اگر شما هم در این منطقه اقامت کنید، می توانید با پای پیاده به بیشتر جاذبه های گردشگری استانبول دسترسی پیدا کنید. مثلا می توانید به راحتی از هتلتان تا بازار بزرگ، کاخ توپکاپی، مسجد آبی و باسیلیکا سیسترن را با پای پیاده طی کنید. البته این را هم بگوییم که این منطقه شب های سوت و کوری دارد و بیشتر محیط خانوادگی دارد. پس اگر احیانا می خواهید در جایی اقامت کنید که شب های پرهیاهوتری داشته باشد، بهتر است که ادامه مطلب را بخوانید و محله دیگری را انتخاب کنید.


منطقه بی اوغلو


منطقه بی اوغلو محله ای است که شب های بسیار سرزنده و محیط بسیار شلوغ و مفرحی دارد. این منطقه همانجایی است که بعضی از مهمترین جاهای دیدنی استانبول مثل برج گالاتا، کاخ دلمه باغچه و بعضی از بهترین رستوران ها و کافه های شهر در آن قرار گرفته اند. از هم مهمتر اینکه این منطقه همان منطقه ای است که خیابان معروف استقلال و میدان مشهور تکسیم در آن قرار گرفته اند و بهترین فروشگاه ها و بوتیک های ترکیه در آن واقع شده اند. پس اگر محله ایده آل در استانبول برای اقامت شما هم چنین منطقه ای است، بهتر است که شک نکنید و رزرو جا در استانبول را در این منطقه و علی الخصوص در اطراف محله تکسیم آن انجام دهید.


محله گالاتا


گالاتا یکی از محله های کوچک منطقه بی اوغلو است. گفتنی است که گالاتا یکی از قدیمی ترین مناطق استانبول است و قدمتش به قرون وسطی بر می گردد. حتی یک برج معروف نیز در آن وجود دارد که به آن برج گالاتا می گویند و متعلق به قرن 14 میلادی است. این منطقه نیز کافه های بسیار شیکی دارد و شب های آن بسیار سرزنده هستند. لازم به ذکر است که گالاتا یک محله شیبدار است و با این حساب گزینه خیلی مناسبی برای اقامت خانواده ها نیست! پس اگر شما هم احیانا کالسکه و بچه همراهتان دارید و یا می خواهید با والدین مسن خود از استانبول دیدن کنید، بهتر است که به دنبال محله دیگری برای رزرو جا در استانبول باشید.


محله بازار بزرگ استانبول


یکی دیگر از محله های خوب، ارزان و خانوادگی برای رزرو جا در استانبول، محله بازار بزرگ است. این محله همان جایی است که بازار بزرگ استانبول به عنوان بزرگترین بازرا سرپوشیده ترکیه در آن قرار گرفته است و همان جایی است که بازار ادویه معروف نیز در نزدیکیش قرار دارد.این را هم بگوییم که محله بازار بزرگ فاصله کمی با سلطان احمد دارد و این یعنی شما می توانید به راحتی از این منطقه و جاهای دیدنی آن نیز دیدن کنید. در ضمن این منطقه رستوران ها و اغذیه فروشی های بسیار معروفی هم دارد که در آن ها غذاهای بسیار لذیذ و اصیلی سرو می شوند.


منطقه کاراکوی


یک منطقه محبوب به نام کاراکوی در شمال گلدن هورن استانبول وجود دارد که دقیقا در امتداد بندر واقع شده است و حال و هوای جذابی دارد. این منطقه پر از کافه هایی است که در کنار بندر ساخته شده اند و در ماه های گرم سال، پر از مشتری هایی می شوند که در فضای باز و تراس های آن ها نشسته اند. این را هم خوب است بدانید که اگر شما رزرو جا در استانبول را در نزدیکی بندر این منطقه انجام دهید، می توانید شب ها با قایق ها و کشتی های آن مسیر بین اروپا و آسیا را طی کنید و تفریحات اینچنینی نیز در طول اقامت خود داشته باشید.

تاریخ استانبول

مطمئنا شما هم این را شنیده اید که استانبول یک شهر تاریخی است. اگر شما هم علاقه دارید که بیشتر با وجه تاریخی این شهر جذاب و توریستی آشنا شوید، بهتر است که حتما به این شهر سفر کنید و حتما از اماکن تاریخی آن دیدن کنید. اما قبل از آن، بهتر است که این مطلب را بخوانید تا درباره تاریخ استانبول اطلاعاتتان را بیشتر کنید. 

ادامه مطلب ...

آدرس مکان های دیدنی استانبول

استانبول شهری است که همه ما تا به حال بارها و بارها نام آن را شنیده ایم و همه با آن یک آشنایی نسبی داریم. اما وقتی پای بازدید از این شهر به میان می آید، توریستان می بینند که آنقدرها نیز این شهر را نمی شناسند. دلیل این مساله این است که این شهر بزرگترین شهر ترکیه است و پیدا کردن آدرس جاذبه های گردشگری آن کار سختی است. به هر حال اگر شما هم قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، با ما همراه باشید تا یک به یک آدرس مکان های دیدنی استانبول را به شما بدهیم. 


ایاصوفیه


ایاصوفیه معروف ترین جاذبه گردشگری استانبول است و یکی از مهمترین اماکن تاریخی این شهر به حساب می آید. داستان ایاصوفیه از این قرار است که وقتی عثمانیان استانبول را فتح کردند و قدرت را از بیزانسیان گرفتند، اماکن مذهبی این شهر را تخریب نکردند تا بتوانند از آن ها در آینده استفاده کنند. یکی از این اماکن مذهبی که در واقع عثمانیان آن را از کلیسا به مسجد تغییر داده بودند، ایاصوفیه بوده است. با این حساب مشخص است که این بنا تا چه اندازه از نظر تاریخی ارزشمند است.


قیمت بلیط ورودی: 40 لیره

ساعات بازدید : فصل بهار 9 صبح تا 7 بعد از ظهر و زمستان از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر

آدرس: فاتح، سلطان احمد، میدان ایاصوفیه


مسجد سلطان احمد


مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی یکی دیگر از معروف ترین مکان های دیدنی استانبول است. این جاذبه گردشگری محبوب و ارزشمند در نزدیکی ایاصوفیه قرار گرفته است. این مسجد در سال های 1609 تا 1616 میلادی ساخته شده است و علت نامگذاری آن به نام مسجد آبی، کاشی های آبی رنگی است که در دیزاین آن به کار گرفته شده اند.

ساعات بازدید: 8:30 تا 11:30 صبح، 1:00 تا 2:30 ظهر و 3:30 تا 6:45 بعد از ظهر

آدرس: میدان منطقه فاتح، پلاک 7


کاخ توپکاپی


کاخ توپکاپی یکی از قدیمی ترین و بزرگترین قصرهای ترکیه است.این کاخ در سال 1453 میلادی ساخته شده است و در سال 1924 توسط آتاتورک به یک موزه تبدیل شده است. این کاخ جایی است که سلطان های عثمانی در آن زندگی می کرده اند و سلطان های آینده در آن برای حکمرانی آموزش می گرفته اند. در واقع در این کاخ مدرسه نیز وجود داشته است و قلب تپنده استانبول محسوب می شده است.

قیمت بلیط: برای بزرگسالان 40 لیره و برای کودکان زیر 12 سال رایگان

ساعات بازدید: در فصل زمستان از 9 صبح تا 4:45 بعد از ظهر و در فصل تابستان از 9 صبح تا 6:45 بعد از ظهر

آدرس: استانبول، فاتح، سلطان احمد


بازار بزرگ استانبول


بازار بزرگ استانبول یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری استانبول است. این بازار یکی از قدیمی ترین بازارهای سرپوشیده جهان محسوب می شود و 3000 فروشگاه مختلف دارد. پس اگر از آن دیدن کنید، با یک تیر دو نشان زده اید. در این صورت هم از یک مکان تاریخی دیدن کرده اید و هم فرصت تجربه یک خرید دوست داشتنی را برای خودتان مهیا کرده اید.

ساعات بازدید: دوشنبه تا شنبه از ساعت 8:30 صبح تا 7 بعد ازظهر

آدرس: استانبول، دروازه بایزید


چهارشنبه بازار


چهارشنبه بازار استانبول یا چارشانبا بازاری، یک بازار محلی محبوب است که در آن همه نوع کالایی فروخته می شود. این بازار در نزدیکی مسجد فاتح برپا می شود و اجناس خیلی ارزانی دارد. نکته اینجاست که این بازار فقط چهارشنبه ها برپا می شود و شما فقط در این روز از هفته می توانید از آن خرید کنید.

آدرس: فاتح، خیابان نوشهیرلی ابراهیم پاشا


باسیلیکا سیسترن


باسیلیکا سیسترن یک آب انبار تاریخی است که برای جمع کردن آب باران در قرون وسطی استفاده می شده است. این جاذبه گردشگری در قرن 6 میلادی توسط برده ها ساخته شده است و قدمت تاریخی بسیار زیادی دارد. این آب انبار معماری بسیار جالبی هم دارد و ستون هایی دارد که مطمئنا شما هم از دیدن نقش و نگار آن ها شگفت زده می شوید.

قیمت بلیط: 20 لیره

آدرس: فاتح، خیابان یرباتان


مینیاتورک


اگر خانوادگی به ترکیه سفر کردید و کودکان خردسال نیز همراهتان داشتید، حتما از مینیاتورک دیدن کنید. چراکه مینیاتورک یک پارک زیبا است که معمولا کودکان شیفته آن می شوند. در این پارک جذاب می توانید اماکن دیدنی ترکیه را با ابعاد و اندازه کوچکتر از حد واقعیشان تماشا کنید و با بازدید از آن ها می توانید با تاریخ ترکیه بیشتر آشنا شوید.

قیمت بلیط: 10 لیره

آدرس: بی اوغلو، خیابان ایمراهور