ازمیر

شهر بندری ازمیر یک شهر توریستی معروف و محبوب در ترکیه است که هم به خاطر آب و هوای مدیترانه ای و هم به خاطر فرهنگ غنی که دارد، به یک مرکز توریستی تبدیل شده است. با ما همراه باشید تا کمی شما را با حال و هوای ازمیر آشنا کنیم و به شما بگوییم که سفر به آن چه حس و حالی دارد. 

دلایل خاص بودن ازمیر

ازمیر به چند دلیل خاص به یک شهر محبوب توریستی تبدیل شده است. اول اینکه هر ساله در آن یک نمایشگاه بین المللی برگزار می شود که در طول آن رویدادهای فرهنگی و رویداد موسیقی زیادی در آن برگزار می شود و گذشته از آن ها، یک نمایشگاه تجاری نیز در آن برپا می شود.

دوم اینکه این شب های ازمیر بسیار سرزنده هستند و برای تفریح جوانترها شرایط ایده آلی دارد. نکته دیگر اینکه در آن تورهای قایقی مختلفی برگزار می شود و امکان تفریح در آن با کشتی کروز مهیا شده است. در ضمن غذاهای ازمیر نیز بسیار خوشمزه هستند واز همه مهمتر اینکه در آن بازارهای محلی بسیار خوبی برای خرید ارزان وجود دارد.

جاذبه های گردشگری ازمیر

در ازمیر یک موزه باستان شناسی وجود دارد که هر کسی می تواند گذشته ترکیه را در آن به چشم ببیند. چراکه در این موزه وسایلی نگهداری می شوند که مربوط به عصر برنز یا زمان یونانیان و رومیان هستند.

در ضمن بازار کمرالتی نیز که در ازمیر واقع شده، یک بازار سنتی بسار خاص است که اولین بار در قرن 16 میلادی آن را ساختند. اما در سال 1922 توسط آتش سوزی تخریب شد و دوباره ساخته شد. نکته جالب درباره این بازار این است که هنوز که هنوزه قطب تجاری این شهر محسوب می شود و هنوز که هنوزه همه توریستان و همه اهالی این شهر به خرید از آن علاقه نشان می دهند.

آگورا نیز یکی از اماکن تاریخی ازمیر است و به قدری ارزشمند است که از آن به عنوان یک موزه فضای باز یاد می کنند. در حقیقت آگورا جایی بوده که در گذشته مردم در آن دور هم جمع می شدند، با هم معاشرت می کردند و تجارت خودشان را پیش می برده اند.

موزه مردم شناسی ازمیر که با نام موزه فرهنگ شناسی نیز شناخته می شود، یک موزه بسیار جالب است که در ساختمان یک بیمارستان قدیمی متعلق به قرن 18 میلادی واقع شده است. در این موزه می توانید با مردم ترکیه و تاریخ غنی آن ها آشنا شوید. حتی می توانید در آن لباس ها و اسباب اثاثیه مربوط به دوران سلجوقیان را از هم از نزدیک ببینید و یک عالمه اطلاعات درباره هنر و فرهنگ و صنعت مردم حوزه ازمیر پیدا کنید. این را هم بگوییم که بازدید از این موزه کاملا رایگان است.

گفتنی است که در ازمیر یک برج ساعت هم وجود دارد که درست رو به روی ساحل و در مرکز میدان کوناک واقع شده است و یکی از خاص ترین اماکن دیدنی ازمیر محسوب می شود. این برج ساعتی که در مورد آن صحبت می کنیم، یک هدیه از یک امپراتور آلمانی بوده است. لازم به ذکر است که این ساعت به قدری مشهور است که اکثر مردم این شهر و همین طور توریستان قرارهایشان را در کنار این ساعت می گذارند تا همه بتوانند همدیگر را راحت پیدا کنند.

بهترین زمان بازدید از ازمیر

ازمیر آب و هوای مدیترانه ای دارد و این یعنی تابستان هایش بسیار گرم و زمستان هایش طوفانی و بارانی هستند. توصیه ما به شما این است که اگر اهل تفریحات ساحلی هستید، فصل تابستان را برای سفر به ازمیر انتخاب کنید.

بهترین مناطق ازمیر برای اقامت

منطقه کارسیاکا بهترین منطقه ازمیر برای اقامت کسانی است که عاشق خرید هستند! چراکه در این منطقه خیابان های خرید متعددی وجود دارد و در ضمن شب های آن بسیار سرزنده هستند. گذشته از این منطقه، محله آلسانجاک و کوناک نیز جزء بهترین مناطق ازمیر برای اقامت هستند. گفتنی است که در محله اول کافه ها و خانه ها به سبک عثمانی و تاریخی هستند و منطقه دوم نیز قلب شهر ازمیر محسوب می شود و اماکن دیدنی متعددی در آن قرار گرفته اند.

راه های تردد در ازمیر

شما می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی ازمیر مثل اتوبوس و مترو برای تردد در این شهر استفاده کنید که در واقع راه ارزانتری است. اما گذشته از آن ها، امکان استفاده از تاکسی های ازمیر نیز وجود دارد که البته کرایه های آن ها کمی بالاتر است. این را هم بگوییم که شما می توانید با پرداخت حدود 72 لیره، یک ماشین برای یک روز در این شهر اجاره کنید.

امیدواریم که با خواندن این مطلب بیشتر با شهر ازمیر آشنا شده باشید!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد