رزرو جا در استانبول

مطمئنا وقتی که شما هم به سفر به یک شهر یا کشور جدید فکر می کنید، اولین مساله ای که ذهنتان را مشغول می کند، این است که باید در آن شهر یا کشور در کجا اقامت کنید! حالا اگر شما هم می خواهید به استانبول سفر کنید، مطمئنا این دغدغه را دارید که کجای این شهر برای اقامت بهتر است. ما امروز می خواهیم به شما راهنمایی های لازم را درباره رزرو جا در استانبول ارائه کنیم و به شما بگوییم که باید کدام محله در این شهر را برای اقامت انتخاب کنید.

 


منطقه سلطان احمد 

این منطقه جایی است که به احتمال زیاد شما هم از اقامت در آن خوشتان می آید! این منطقه برای اقامت کسانی که می خواهند برای اولین بار به شهر زیبا و بزرگ استانبول سفر کنند، مناسب است. این منطقه در مرکز استانبول واقع شده است و همان جایی است که شهر قدیمی در آن واقع شده بوده است. اگر شما هم در این منطقه اقامت کنید، می توانید با پای پیاده به بیشتر جاذبه های گردشگری استانبول دسترسی پیدا کنید. مثلا می توانید به راحتی از هتلتان تا بازار بزرگ، کاخ توپکاپی، مسجد آبی و باسیلیکا سیسترن را با پای پیاده طی کنید. البته این را هم بگوییم که این منطقه شب های سوت و کوری دارد و بیشتر محیط خانوادگی دارد. پس اگر احیانا می خواهید در جایی اقامت کنید که شب های پرهیاهوتری داشته باشد، بهتر است که ادامه مطلب را بخوانید و محله دیگری را انتخاب کنید.


منطقه بی اوغلو


منطقه بی اوغلو محله ای است که شب های بسیار سرزنده و محیط بسیار شلوغ و مفرحی دارد. این منطقه همانجایی است که بعضی از مهمترین جاهای دیدنی استانبول مثل برج گالاتا، کاخ دلمه باغچه و بعضی از بهترین رستوران ها و کافه های شهر در آن قرار گرفته اند. از هم مهمتر اینکه این منطقه همان منطقه ای است که خیابان معروف استقلال و میدان مشهور تکسیم در آن قرار گرفته اند و بهترین فروشگاه ها و بوتیک های ترکیه در آن واقع شده اند. پس اگر محله ایده آل در استانبول برای اقامت شما هم چنین منطقه ای است، بهتر است که شک نکنید و رزرو جا در استانبول را در این منطقه و علی الخصوص در اطراف محله تکسیم آن انجام دهید.


محله گالاتا


گالاتا یکی از محله های کوچک منطقه بی اوغلو است. گفتنی است که گالاتا یکی از قدیمی ترین مناطق استانبول است و قدمتش به قرون وسطی بر می گردد. حتی یک برج معروف نیز در آن وجود دارد که به آن برج گالاتا می گویند و متعلق به قرن 14 میلادی است. این منطقه نیز کافه های بسیار شیکی دارد و شب های آن بسیار سرزنده هستند. لازم به ذکر است که گالاتا یک محله شیبدار است و با این حساب گزینه خیلی مناسبی برای اقامت خانواده ها نیست! پس اگر شما هم احیانا کالسکه و بچه همراهتان دارید و یا می خواهید با والدین مسن خود از استانبول دیدن کنید، بهتر است که به دنبال محله دیگری برای رزرو جا در استانبول باشید.


محله بازار بزرگ استانبول


یکی دیگر از محله های خوب، ارزان و خانوادگی برای رزرو جا در استانبول، محله بازار بزرگ است. این محله همان جایی است که بازار بزرگ استانبول به عنوان بزرگترین بازرا سرپوشیده ترکیه در آن قرار گرفته است و همان جایی است که بازار ادویه معروف نیز در نزدیکیش قرار دارد.این را هم بگوییم که محله بازار بزرگ فاصله کمی با سلطان احمد دارد و این یعنی شما می توانید به راحتی از این منطقه و جاهای دیدنی آن نیز دیدن کنید. در ضمن این منطقه رستوران ها و اغذیه فروشی های بسیار معروفی هم دارد که در آن ها غذاهای بسیار لذیذ و اصیلی سرو می شوند.


منطقه کاراکوی


یک منطقه محبوب به نام کاراکوی در شمال گلدن هورن استانبول وجود دارد که دقیقا در امتداد بندر واقع شده است و حال و هوای جذابی دارد. این منطقه پر از کافه هایی است که در کنار بندر ساخته شده اند و در ماه های گرم سال، پر از مشتری هایی می شوند که در فضای باز و تراس های آن ها نشسته اند. این را هم خوب است بدانید که اگر شما رزرو جا در استانبول را در نزدیکی بندر این منطقه انجام دهید، می توانید شب ها با قایق ها و کشتی های آن مسیر بین اروپا و آسیا را طی کنید و تفریحات اینچنینی نیز در طول اقامت خود داشته باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد