کافه هایی که در کوچه و پس کوچه استانبول هستند

در چند سال اخیر که محبویت استانبول در دنیا چندین برابر شده است و تعداد توریستان آن خیلی بیشتر از قبل شده اند، کافه ها و رستوران های مختلفی هم در آن ساخته شده اند که خیلی هایشان صرفا توریستی هستند و اصلا خوراکی های خوبی با آن ها سرو نمی شود. به همین دلیل هم یک سری از توریستان باهوش به این فکر افتاده اند که برای خوردن غذا یا نوشیدنی به کافه هایی مراجعه کنند که قدیمی تر و محلی هستند و در کوچه و پس کوچه های استانبول واقع شده اند. در واقع هر کسی که این کار را انجام دهد، میتوان خوراکی ها و علی الخصوص قهوه های ترک خوش طعم تری را میل کند و هم اینکه تجربه جالب تری را کسب کند. اگر شما هم جزء این توریستان باهوش هستید و شما هم به دنبال کافه های دنج استانبول هستید، این مطلب برای شماست. 


کافه ساندی

اگر واقعا به نوشیدن قهوه و مخصوصا قهوه اصیل ترک علاقه دارید، حتما باید خودتان را به این کافه که در کوچه پس کوچه های استانبول واقع شده، برسانید. البته این کافه ای که در مورد آن صحبت می کنیم، خیلی قهوه های ارزانی ندارد و شما باید این را بدانید که شما باید در آن بابت یک نوشیدنی گرم حدود 10 لیره را پرداخت کنید. اما نکته اینجاست که این کافه جو خیلی جالب و دوستانه و آرامی دارد و اگر شما یک فنجان قهوه یا چای در آن سفارش دهید، می توانید ساعتی از آرامش آن استفاده کنید. شما هم می توانید با مراجعه به این کافه جذاب از پنجره های بزرگ آن بیرون را تماشا کنید و آرام آرام قهوه خود را مزه مزه کنید. از همه جالب تر اینکه در طبقه بالای این کافه یک محیط خوب برای کار کردن مهیا شده است و در آن میزهایی وجود دارد که با چراغ مطالعه دیزاین شده اند و شما می توانید همزمان که قهوه خودتان را می نوشید، لپ تاپتان را هم روی میز باز کنید و کار خود را هم انجام دهید. اگر برای شما هم جالب است که به چنین کافه ای که کمتر توریستی آن را می شناسد، مراجعه کنید، کافی است که به محله تشکیویه بروید و این کافه را در خیابان احمد فتگاری پیدا کنید.

کافه پندور کرنر

اگر شما هم می خواهید در یک کافه در کوچه و پس کوچه های استانبول شب نشینی کنید، حتما کافه پندور کرنر نظرتان را به خود جلب می کند. این کافه که در خیابان یشیل چام در منطقه بی اوغلو واقع شده، در روزهای آخر هفته خیلی شلوغ می شود و بیشتر کسانی که به آن مراجه می کنند، اهل خود استانبول هستند. نکته اینجاست که قیمت نوشیدنی ها در این کافه پایین تر از حد میانگین است و از آن هم جالب تر اینکه شما می توانید هم صندلی های داخل کافه و هم صندلی های محیط بیرونی آن را برای نشستن انتخاب کنید. نکته دیگر اینکه معمولا آخر هفته ها یک گروه موسیقی محلی در آن به صورت زندگی موزکی اجرا می کنند و این یعنی مراجعه به آن در روزهای آخر هفته تجربه جالب تری است. البته باید شلوغی این کافه در روزهای آخر هفته را هم در نظر بگیرید و اگر با این مساله مشکلی ندارید، در این روزها به آن مراجعه کنید. ضمن اینکه اگر می خواهید از صندلی های بیرون کافه اتفاده کنید، باید زودتر به این کافه مراجعه کنید تا میزهای بیرونی پر نشوند.

کافه قهوه سی مصطفی آمکا

کافه قهوه سی مصطفی آمکا که همیشه اهالی استانبول از قهوه های آن به عنوان بهترین قهوه های ترک شهر یاد می کنند، کافه ای است که در گوشه سمت چپ حیاط پشت پاساژ هازوپولو در منطقه بی اوغلو واقع شده و از چشم همه توریستان دور مانده است. پس اگر شما هم می خواهید کافه ای را برای وقت گذرانی انتخاب کنید که طعم قهوه هایش بی نظیر باشد، حتما نام این کافه را به خاط داشته باشید و حتما شما هم در حیاط پشتی پاساژ هازوپولو به دنبال آن بگردید و حتما ساعتی را در آن سپری کنید. در آخر توصیه ما به شما این است که حالا که با این کافه های جذاب آشنا شدید، برای نوشیدنی قهوه یا هر خوراکی دیگری به کافه های موجود در خیابان های اصلی استانبول مراجعه نکنید و مطمئن باشید که این کافه ها از آن کافه های پر زرق و برق کیفیت بیشتری دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد